Wyposażenie studia fotograficznego

Podstawowe studio fotograficzne.

Przenieś swoją fotografię na wyższy poziom!

Jako fotograf rozwijałem swoją firmę przez stworzenie małego studia fotograficznego. Może to się wydawać strasznie kosztowne i przerażające w realizacji, ale mogę Cię zapewnić że tak nie jest. Istnieje bardzo wiele powodów, aby zainwestować w domowe studio fotograficzne:

  • Masz pełną kontrolę nad środowiskiem zdjęciowym. Nie ma zagrożenia, kontrolujesz światło, więc to Ty jesteś odpowiedzialny za to co się dzieje na zdjęciach. Nie ma ryzyka deszczu, wiatru ani innych warunków pogodowych czy innych zdarzeń losowych.
  • Profesjonalizm. Posiadanie studia sprawi, że ludzie nigdy nie będą kwestionować Twojego profesjonalizmu.
  • Wygoda. Ludzie przyjdą do Ciebie na zdjęcia, chyba że zorganizujesz sesję zdjęciową w plenerze.
  • Można podejść do większej ilości dziedzin fotografii, takich jak fotografia mody, które z czasem będą trudne w realizacji fotografii plenerowej w przypadku zorganizowania dużej liczby produktów lub ubrań.
  • Nie uwierzysz, ale koszt jest niższy niż wyposażenie lokalizacji. Jedna lampa studyjna może być tańsza niż lampa błyskowa a w dłuższej perspektywie oszczędzasz na akumulatorach.

Minimalne wyposażenie studia.

Oświetlenie Studyjne.

Zaczynałem moje studio z dwoma lampami wchodzącymi w zestaw. Zestaw zawierał lampy i statywy. Potrzebny jest też kabel podłączenia do aparatu lub bezprzewodowy wyzwalacz. Musisz podłączyć tylko jedną lampę, podczas gdy inne będą się wyzwalać samodzielnie. Posiadają sensor odpowiedzialny za to.

Studio domowe.

Normalne ustawienia są bardzo proste:

  1. Lampa główna – potrzebujesz co najmniej jednego światła głównego. Zwykle po lewej stronie, oraz najsilniejsze. Założyłem na nie największy softbox by mieć jak największe źródło rozproszonego światła. W zależności od sytuacji, główne światło może być zwykłym światłem, parasolką lub czymkolwiek zechcesz.
  2. Światło drugorzędne – po drugiej stronie aparatu, aby wypełnić cienie z głównego źródła światła. Możesz zmodyfikować to światło jak tylko zechcesz.
  3. Podświetlenie – drugi zestaw świateł to światło tła i światło do włosów. Zasadniczo za obiektem można umieścić jedno światło do fotografowania w tle lub na tylnej stronie obiektu, aby zarysować kontur.

Odkryłem, że 4 światła są najlepszym zestawem, jednakże mogą się różnić wielkością, położeniem, intensywnością w zależności od sytuacji. Nie ma nic złego, a jest tylko metoda prób i błędów, dopóki nie otrzymasz pożądanego efektu.

Ustawianie światła zawsze zaczynam od światła głównego, użyj go na kilku wysokościach i położeniu względem obiektu, po czym włączam światło pomocnicze. Znów kilka prób, a stopniowo włączam tylne światła. W ten sposób dostaję za każdym razem szeroki zakres zdjęć, więc mogę wybrać później, które jest moim ulubionym. Z czasem przychodzą przyzwyczajenia i teraz wiem, czego chcę i sprawia to, że będzie to łatwe do osiągnięcia.

System tła

System tła jest również bardzo prosty: kilka uchwytów lub niezależne podstawy z dużym kawałkiem tkaniny tła do dowolnego koloru. Systemy są bardzo tanie w zależności od miejsca i budżetu. Używam wspornika z trzema gniazdami dla białego, czarnego i zielonego tła do filmowania.

I to oto chodzi. Zrobiłem świetne zdjęcia w moim studio i polecam każdemu poważnie traktującemu fotografię, by je założył, ponieważ wyniki natychmiast wprowadzą Cię w profesjonalną kategorię.

Podsumowując: 2-4 światła tworzy studio. Nie potrzebujesz niczego innego i możesz szybko zacząć robić zdjęcia studyjne.

Artykuł znajduje się również na stronie fotografkrak.pl

Powrót do strony głównej

Comments

  • Moniq

    Bardzo przydatne informacje.
    Oby więcej takich wpisów 🙂

Leave a Comment